پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3317
-
الف
+

«شمعدونی» عقب‌گردی برای سروش صحت

سریال «شمعدونی» یک عقب‌گرد برای "سروش صحت" حساب می‌شود.

سریال «شمعدونی» یک عقب‌گرد برای "سروش صحت" حساب می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، سریال «شمعدونی» از آن دست از سریال‌هایی است که برای گذارندن وقت انتخاب بسیاری مناسبی است. این سریال پر است از سکانس‌های خنده‌دار که می‌تواند خنده را بر لب مخاطب بنشاند اما نمی‌شود از مفهوم این سریال و آن چیزی که قرار است مخاطب بعد از تمام شدن آن بیاموزد به راحتی عبور کرد.

شمعدونی داستان دو خانواده است که نقاط مشترک زیادی دارند و در کنار تمام بحث‌ها و اختلافات نظرها در هنگام سختی‌ها و مشکلات، حامی یکدیگر هستند. گویا سروش صحت تمام تلاش خود را کرده است که مفهوم خانواده را در این سریال پررنگ نشان دهد و تا حدودی موفق عمل کرده است.

اما وقتی دقیق‌تر می‌شویم به افراد این خانواده به راحتی درمیابیم که به سختی می‌توان نمونه دیگر از این افراد را در جامعه دید. تمام شخصیت‌های این سریال به نوعی بسیار غلو شده رفتار می‌کنند. دختر خانواده بسیار حساس است و پسر بیش از حد شل و وارفته. پدر خانواده  لوده است اما زن به شدت جدی.

می‌توان با یک دو دو تا چهارتای سریع این را دریافت کرد که این خانواده نمی‌تواند خانواده موفقی باشد هر چند که پشت هم باشند و از همدیگر حمایت کنند.

نکته دیگری که در خصوص سریال شمعدونی به آن برمی‌خوریم این است که داستان اصلی این سریال چیست؟ دعوای داماد و برادر زن؟ دعوای زن و شوهر به دلیل این که مرد قبلا ازدواج کرده است؟ کل کل‌های عروس و خواهر شوهر؟ واقعیت این است که برای مخاطب این نکات جالب است اما نه برای کل سریال بلکه برای چند سکانس یا نهایتا چند قسمت. سریال «شمعدونی» فیلمنامه و داستان ندارد و حتی نمی‌توان داستانی یک خطی برای این سریال تعریف کرد.

اما همانطور که در بالا اشاره کردیم شخصیت‌های این داستان را نمی‌توان در جامعه پیدا کرد، به عنوان مثال هوشنگ آن‌گونه که در سریال نمایش داده می‌شود یک حسابدار جزء است و همسرش، زهره یک کارمند معمولی بانک. خانه و زندگی‌ای که برای این زوج ترسیم شده است با درآمدشان هیچ تناسبی ندارد. بهتر بود که در این سریال نشان می‌دادند هوشنگ و یا همسرش زهره در خانه‌ پدریشان سکونت دارند تا این تناقض از بین برود.

اما نقطه قوت این سریال بازی "محمد نادری" است. محمد نادری که از جمله بازیگران خوب تئاتر است توانست برای اولین بار  جلوی دوربین خوش بدرخشد.

سروش صحت قبل از «شمعدونی» ، «پژمان» و «ساختمان پزشکان» را ساخته بود و به نظر نویسنده این گزارش از این سه سریال، سریال «شمعدونی» یک عقب‌گرد برای "سروش صحت" محسوب می‌شود.

ویدا جوان از بازی در «شمعدونی» می‌گوید

نقدی منصفانه بر سریال «شمعدونی»

ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر
سعید ساعی

باسلام و خسته نباشید، انصافا انتخاب پخش شمعدونی بعد از سریال وزین ستایش انتخاب درستی نبوده، کاملا بی مفهوم و لودگی کامله، ستایش کجا و شمعدونی کجا.